I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Friday, March 26, 2010

hubby ku jatuh sakit....

ini lah ketikanya pada suatu hari, tak silap aku masa ni ari kamis..aku ngah sibuk2 kat opis menguruskan segala hal pasal customer tetibe hubby call kata dia balik umah makan ubat coz perut die sakit..ermm aku dah pelik jugak tyme ni...mana tidaknya bayangkan dr ampang dia blk umah kat cheras semata2 makan ubat???? hati aku memang tak sedap..lepas tu aku masih maintain lagi melakukan tugas aku kat opis...kebetulan tyme tuh ngah handle patient...hubby call aku tak dpt pick up...pas entertain patient aku baca msg..hubby soh aku jemput kat ampang...dia dah tak tahan sakit...aku terus menekan no dia ...hati ku dilanda rusuh...huhu nasib dia angkat..tak sempat aku nk ckp apa...dia terus ckp.."yang blk umah yang...balik cepat...pa dah tak tahan sakit ni...tangan dah kejang2...aku jadi sgt panik...kebetulan keta tak ade ...aku minta bantuan rakan opisku...en adi..tolong hantar aku blk umah...dah lah aku susah hati mengenangkan suamiku yg sakit di rumah..en adi boleh bawa keta dengan berkhemahnya...sakit plak ati aku...pakat dia nk tolong anta...sampai kat pintu pagar apartment wira,aku belari pergi ke blok 6...dan memecut panjat tangga tingkat 3..pintu umah tak berkunci..aku bukak je pintu...nampak suami ku dah tesadai kat atas sofa...dgn muka yang sangat pucat...aku ajak g klinik dia kata dia tak larat nak bgn..aku ajak dia rest dlm bilik...hati aku tak sedap..tepikir jgk kalo2 appendix..kalo lambat pecah pulak...aku paksa gak dia bgn g klinik...dah siap2 pki baju...aku pimpin dia g kereta..sian suami aku...kami p klinik kat depan umah dr tak ade...g klinik kat alam damai tutup...apa punya turrr lah...aku pun direct g anta ke Darul Ehsan Medical centre...memandangkan kakak ipar aku memang keje kat sana..sampai je sana kakak ipar aku ..kak yana...bwk hubby aku msk emergency room...punyalah susah hati aku coz aku tak leh msk skali...aku tgu kat luar hospital...tak tentu arah aku dibuatnya...tetibe kak yana kuar mintak kat aku medical card ING suamiku...aku bg...kak yana tak ckp paer...aku tunggu lagi...dkt 2 jam lebih aku tunggu br aku dpt ngk muka laki aku...dr nak observe dia takut appendix..so kene admit...nak jadikan citer ngan aku2 skali tido sepital..masuk air dkt 5 botol...antibiotik 2 botol..manja sket laki ni tyme sakit...dr nak uji darah...so nurse amek darah die...heboh sakit...pg esok dr uji air kencing n najis die...tetibe dia jdk cirit birit lak..tak pasal2 kene stay lagi satu mlm..bosan seh...sel darah putih die terlalu byk...dr worried ada jangkitan kuman...sian laki aku...ikut hati rasa nk ganti je tempat dia...sayang laki siut...hari yang ketiga laki aku dah memekak2 nk blk...so dr bg die blk...dgn appointment pada hari isnin..untuk further check up...kuar je sepital kitaowg terus balik tanjung karang...alhamdulillah seb baik tak kronik sakit suami ku sayang ni.....








No comments:

my pets